De gör som vi gör.

Det är fascinerande att se vilken effekt det har på barnen när vi vuxna visar hur vi önskar att de ska göra, o inte bara säger det till dem.

Vi har precis kommit hem från båtplatsen, där kvällen bjudit på sol o pannkakor med grädde o jordgubbar. Med mätta magar var grabbarna sugna på att hoppa i vattnet, o gick intill bryggan, fram o tillbaka. Glada tillrop från oss vuxna om att de skulle doppa sig hjälpte inte så mycket utan resulterade i att de fyra små ögonen smalnade till streck när de småilsket tittade tillbaka på oss.

Vattenvana o simkunnighet står högt i kurs hos oss föräldrar, men det märks mer o mer att det inte är nåt som kan pratas eller tvingas fram.

Sagt o gjort, mamman som senaste åren varit farligt nära det där som kallas badkruka, tog ett djupt andetag o med foppatofflorna på (Självklart har jag foppatofflor på, herregud, det är ju sten på botten!! Haha!) äntrade jag det ljumma vattnet. Ja det var faktiskt ljummet!

5 minuter senare hade jag svårt att parera mellan de två busarna som båda samtidigt ville hoppa till mig från bryggan! Underbart!

//angelica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...