Bara ben...


Midsommar helgen bjöd helt klart både på bara ben och ben med gummistövlar. 
Vi hade en väldigt härlig midsommar men skön stämning, sång, dans såklart kring stången som blev väldigt fin med allas intresse stora som små, skattjakt i skogen och sommarskuggan på besök. 

Många har börjat semestern och många har sin att fortfarande längta till, jag får längta några veckor till men det känns redan nu att känslan börjar smyga sig på. 
Gladare människor som möter mig om dagarna, tröttare barn hemma som räknar ner, många olika typer av skor innanför dörren. Längtan efter att få känna sand och gräs under barfota fötter och springa med bara ben. 

Jag tänker bära shorts och ha bara ben denna sommar, trots att bilden om blanka fina släta ben oftast visas i media och inte är min verklighet. Jag tänker vara stolt över mina bara ben som bär mig varje dag, dem är starka och snabba när det behövs, dem håller mig uppe i vattnet när mina barn ska lära sig att simma i sjön. 

Så låt benen vara bara, känn att dem bär dig, låt benen dallra i shorts när du springer för det är benen som tar dig framåt varje dag. 


Njut av dagen/ Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...