Nyttigheter!



Härligt med en ny vecka framför oss. För mig innefattar det en del resande och långa mötesdagar där jag inte kan planera min mat själv. Om det blir för mycket "fel" mat och för lång tid mellan måltiderna sätts min kropp i spinn och då har jag väldigt svårt att hålla fokus. 
Kan väl säga så här att 80% av mitt matintag är planerad och 20% är spontan. Vill ha en balans där 80% av min mat är nyttig som funkar för min kropp och 20% unnar jag mig såklart gott. Att komma på kalas och inte äta den där tårtan, nej det är inte jag heller. 
Det gäller att hitta en balans och påverka det jag kan.

Hur är ni? Är ni intresserade av vad ni äter och använder som bränsle? 

Vad är nu då bra mat för mig?! 
Jag förespråkar inte det ena mer eller något annat mindre. Att köpa svenskt är jag stenhård med, väljer ekologisk så gott det går. Älskar närodlat och egenodlat. Inga lätt produkter. Inga quick fix helt enkelt. 
Vill försöka göra det så enkelt och lätt som möjligt och det går faktiskt väldigt bra bara man har en plan. Mina barn ska lära sig att äta det mesta, vara vana vid hemlagad god mat (lördags godis of course) Att mamman också äter det som övriga i familjen äter och inte sitter och petar i en sallad i all vikthets. 

God chiapudding till frukost.  

Njut av dagen vänner/ Jessica








1 kommentar:

  1. Planering ja! Verkligen A o O för att få balans i maten.
    Där har jag lite o jobba på.. heja heja!!

    SvaraRadera

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...