Att bestämma vila!


Dagarna rullar iväg, det är en underbar tid med fågelkvitter, skolavslutningar men ändå kan jag känna mig så galet trött vid just den här tiden när den egentligen är som bäst med kort längtan kvar till semestern. Glömmer bort tröttheten varje år och blir lika förvånad varje år men blir då snabbt påmind om att det är Livet som pågår för full fart just nu i maj och juni. 

Med 10 dagar kvar till midsommar börjar schemat köra ihop sig, då krävs planering för hela familjen med allt vad det innebär med träning, mat, ledig tid, jobb och allt annat som hänger över mig. 
Men planeringen är ju inte satt hos oss just nu och jag orkar inte, men kanske måste eller ska jag bara låta dagarna rulla på och lite på att planen är med oss. Kanske lika bra så inte stressen blir övermäktig!? 

Skrev upp veckans träningsdagar i söndags kväll som jag alltid gör på vår griffeltavla för att mina träningsdagar blir av och likväl för mannen. Igår kände jag att Nej, drar ett streck över veckans träning. Mer fokus på vila mellan timmarna på jobb och hem till barnen för det är så intensivt nu så min kropp får så snällt VILA denna vecka. Vad är 1 vecka av 52!! 

Via Pinterest

Må gott/ Jessica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...