Framme vid halvtid.

Månadsskiftet december- januari brukar alltid få mig på gott humör. Då inhandlas en liten anteckningsbok i glad färg som blad efter blad fylls med tankar om livet. Livet som på ett konstigt sätt får en sorts omstart vid varje årsskifte. Ambitionen är ofta hög o just när tankarna sätts på pränt finns det sällan nån tvekan kring att de kommer uppfyllas, en efter en, sakta men säkert.

Verkligheten kan sen se lite annorlunda ut, o jag kan inte annat än småle åt min januaripepp som nu i juni ska halvtidsutvärderas.
Här ska jag bjuda på några av mina ambitioner för året.

¤ Dricka mer vatten.
Inte uppfyllt. Strategin för att uppnå målet var att ta med vattenflaska till jobbet o i bilen.
Uppdaterad strategi: Inte glömma flaskorna hemma. O vad hände med ett vanligt glas ståendes vid datorn på jobbet?

¤ Lunchpromenad 2ggr/veckan.
Inte uppfyllt. Hmm.. om det inte vore så hyvens trevligt i fikarummet på lunchrasterna så kunde det va lättare. Ska jobba påt!

¤ Rosenkällaloppet & Kanallöpet.
En av två uppfyllt. Dock blev distansen inte som tänkt, men jag får ändå vara nöjd. O anledningen till avhopp på Kanallöpet var det berömda familjelivspusslet så det slutade ändå i nånting bra. Har Tjejmilen, Extreme run, Color Obstacle Rush och Vitamin Well Run of Hope kvar att kryssa på listan - Heja Heja!

¤ Umgås mer med mina bröder.
Njae.. halvt uppfyllt kanske. Måste jobbas vidare på för det är en himla viktig punkt.
 
¤ Laga mat tillsammans med Henkan oftare.
Inte uppfyllt. Verkligen inte. Omstart genast.
 
¤ Sova 7-8 timmar per natt.
Här måste jag ändå säga att jag bättrat mig, även om det är en bit kvar till att kunna säga att jag övervägande sover ordentligt de flesta nätterna.

Det finns många många fler tankar i min bok.. Jag ska vara snäll mot mig själv när jag fortsätter min halvtidsresa.

/angelica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...