Längtan till stugliv.

 
Så blev det måndag igen och vi har kommit in i midsommarveckan.
Så härlig tid, men ack så fort det går.
Många räknar ner till semestern redan nu, jag känner mig faktiskt trots mycket i huvet pigg i kroppen så att köra på ett par veckor till känns bra. Barnen vill ju såklart och behöver snart semester.
Ännu mer vill mina små ha ledighet när vi nu har fått vår stuga och har i helgen börjat tömma ut så vi kan börja göra det till vårt.
 
Det ska bli så skönt att tillbringa tid i vår fina lilla stuga, en liten oas att komma till och släppa vardags saker man gör hemma hela tiden.
Vi ska verkligen bara göra det vi måste nu, måste och måste men byta el, varmvatten och sen vill ju jag såklart att vi målar ytorna så det känns rent och fräscht. Så i veckan åker målaren ner och börjar så lagom till semestern flyttar vi ner en del av bohaget och ser fram emot härliga sommardagar med bad i sjön, fiska och bara njuta av stuglivet.
 
Så med en skön känsla och längtan i kroppen startar denna härliga vecka.
Jag försöker alltid att lyfta med mig en skön känsla från något i dagens alla utmaningar, i mitt yrke möter jag så enormt många människor och att verkligen ta in och ta med sig av alla möten stärker mig som människa.
 
Bjuder på en härlig inspirations bild till stugan från Pinterest.
 
 
Njut av dagen vänner / Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...