Träna för att leva!

Alla vet vi ju hur viktigt det är med rörelse för kroppen. 
Jag är en person som är väldigt aktiv dem vakna timmarna på dygnet, har ett jobb som gör att jag går många många steg varje arbetspass. Två små knattar hemma som vill att sin mamma gärna hänger med och leker och springer runt bordet och dansar med händerna i taket. 
En hund som gärna gnäller på matte om vi inte går ut och går på kvällen. 
Älskar att träna och lyfta tunga vikter så svetten lackar och gör det ett par gånger i veckan. 

Vad är då hälsosamt för mig?!

Med åren blir man (jag) snällare mot mig själv, har lärt mig att inte bli en bitch om jag missar det där träningspasset pga livet. Utan gilla läget och se det som blev av på veckan och inte det som inte blev av. Har lärt känna min kropp, vad den behöver. 
Har nu haft en PT i 3 år som ser till min kropp och lägger upp träning som passar och vad kroppen den behöver för att hålla i min vardag. 

Jag känner mig så grymt stark och frisk, och det tänker jag tusan vara stolt över. 
Känner kanske inte så varje dag, men det är min förbaskade skyldighet att visa det för mina barn och vara nöjd när JAG är frisk. 


Kram på er Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad fungerar för mig?

Det var för lite mer än ett år sen som jag satte ner foten åt mig själv o började fundera kring vilken/vilka metoder jag skulle behöva ta ti...